msonicin henkilöstö vahvistui syyskuun alussa, kun mittavan kokemuksen alalta omaava Uli Jetzinger nimitettiin yrityksen toimitusjohtajaksi.
Uudelta työpaikaltaan tavoitettu Jetzinger on tarttunut msonicin ruoriin innolla – audioala
elää teknisesti erittäin vireää ja mielenkiintoista aikakautta, laitekaupan puolella luodaan
uusia rakenteita ja käytäntöjä maahantuonnin sekä asennusurakoinnin roolien suhteen,
ja kaiken päälle msonic on yrityksenä vahvassa kasvussa.
Jetzinger on otettu saamastaan luottamuksesta:
”Olen iloisen jännittynyt, ja myös ylpeä, että minut pyydettiin nimenomaan tähän tehtävään. Olen arvostanut yritystä jo kauan ja suurin osa henkilökuntaa on minulle tuttua entuudestaan. Olen vakuuttanut siitä, että msonicilla on todella kova joukkue!”
Kurssi on selvä ja määränpää merkitty selkeästi.
”Tavoitteena on, että meistä tulisi Suomessa ykkösosoite esitystekniikan ammattilaisille.”
Isoja linjauksia on jatkuvasti rakennettu jo ennen Jetzingerin astumista toimeen, nyt on vuorossa uudistetun strategian hiontaa ja vienti käytäntöön koneistoa virittämällä.
”msonic on muutama vuosi sitten päättänyt keskittyä ammattilaisille tarkoitettujen audio- video- ja valolaitteiden maahantuontiin, toisin kun monet kilpailijat, jotka tarjoavat samalla myös urakointi- ja ylläpitopalveluita.
Tämä keskittyminen vain muutamaan valikoituun edustukseen mahdollistaa korkealaatuista myyntityötä, tuotetukea ja ammattimaista asiakaspalvelua. Vaikka olemme kilpailuun nähden suhteellisen pieni yritys, arvostus ammattilaisten kentällä on poikkeuksellisen suuri.”
Kansainvälinen vähittäis- ja tukkukauppa, musiikkiteollisuus, ääni- ja filmistudiot, radio- ja tv-yhtiöiden toiminta, asennusmarkkinat. Ne ovat kaikki olleet internetin, digitalisaation ja globaalistumisen myötä rajussa muutoksessa. Jetzinger näkee kuitenkin, että keinot selviytymiseen kovassa turbulenssissa ovat yllättävänkin maanläheisiä.
”Markkinoiden muutokset ovat osittain hyvin merkittäviä koko maahantuontibisnekselle, kun mm. suurten valmistajien myyntikanavat ja jakelukonseptit muuttuvat nopealla vauhdilla.
Myös asiakkaiden käyttäytyminen ja ostotavat ovat muuttuneet oleellisesti, joten henkilökohtaisen kontaktin merkitys on yleisesti laskenut. msonicin edustamat tuotteet ovat kuitenkin sellaisia, että ne kaipaavat edelleen osaavan myyjän ja asiakkaalle räätälöityä neuvontaa, ennen kuin ostospäätös voi syntyä.”
Kaikki siis palautuu ihmisten väliseen kanssakäymiseen, mutta ei millaiseen tahansa. Uudella ajalla korostuvat asiantuntemus ja toisaalta kyky asettua asiakkaan asemaan.
”Kun monet suuret valmistajat ovat viime vuosina siirtyneet pois perinteisestä jakelukanavista, perinteisen maahantuonnin mallin onnistuminen ei ole enää mikään itsestäänselvyys. Joudumme koko ajan kyseenalaistamaan omaa liiketoimintaamme ja etsimään jatkuvasti uusia keinoja, joilla voisimme luoda asiakkaalle aidosti lisäarvoa.
Avainsanat taitavat olla: ajantasalla oleva ja laadukas tuotesalkku, ammattimainen myynti- ja myynnin tukipalvelu, kilpailukykyiset hinnat, toimintavarmuus ja laadukas asiakaspalvelu,”
Jetzinger summaa haastattelun päätteeksi, ja toteaa, että:
”Haasteita siis on, mutta se on myös juuri tämän tehtävän jännittävä ja kiehtova puoli!”
Uli Jetzingerillä on yli 30 vuoden kokemus alalta, alkujaan työskentelystä ääniteknikkona
kansainvälisillä kiertueilla ja erilaisissa suurtapahtumissa, myöhemmin diplomi-ekonomin
tutkinnon tuomin valmiuksin eri toimissa konttorin puolella.
Saksasta Suomeen 90-luvulla muuttanut Jetzinger on aiemmin työskennellyt Suomessa
mm. konsulttina ja toimitusjohtajana Akukon oy:ssä, AV-projektipäällikkönä Granlund
Oy:ssä, sekä urakkaprojektien osastopäällikkönä ja toimitusjohtajana Studiotec oy:ssä.
msonicin väki toivottaa Ulin sydämellisesti tervetulleeksi joukkoonsa.
Lisätiedot: info@msonic.fi